Keski-Suomessa on vietetty vilkasta vuotta media- ja vaikuttajavierailujen osalta. Muun muassa Saksasta, Espanjasta ja Japanista tähän mennessä saapuneet mediavierailut ovat poikineet lukuisia matkailuaiheisia artikkeleita kansainvälisissä medioissa.
Media- ja vaikuttajavierailujen tärkein tavoite on saada Keski-Suomen matkailutoimijoille näkyvyyttä, ja sitä kautta tunnettuutta eri kohdemarkkinoilla. Visit Jyväskylä Region on mukana järjestämässä mediavierailuja yhdessä Visit Finlandin ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Vieraiden ohjelma rakennetaan ryhmän edustamien teemojen ja toiveiden mukaan.
Jämsän kaupunki (Himos-Jämsä) on ollut jo useamman vuoden mukana yhteistyössä Visit Jyväskylä Regionin kanssa ja sitä kautta myös jämsäläisillä yrityksillä on ollut mahdollisuus päästä mukaan kansainväliseen vaikuttajamarkkinointiin.
Kesän aikana alueella on vieraillut mm. italialaisia, saksalaisia ja japanilaisia vaikuttajia ja mediaryhmiä.
Via la Luna vietti muutaman päivän ihastuttavassa Villa Klubirannassa. Voit tutustua blogiin täältä: Epic Finnish summer guide: (vialaluna.com)
Saksalainen pariskunta Anna ja Yannik vierailivat kesäkuussa Saunakylässä, Maalaishotelli Morvassa sekä Patapirtissä. Jämsän kaupungilta Sanna Leppänen ja Hanna Angerias tapasivat pariskunnan Saunakylässä. ”Täällä on ollut aivan ihanaa! Olemme matkustaneet paljon, mutta Jämsä on tehnyt meihin suuren vaikutuksen”, Anna ja Yannik kertoivat.
Voit tutustua pariskunnan blogiin täällä: Jyväskylä Finnland: Tipps für deine Reise in die Region – Grün um die Welt (gruenumdiewelt.de)
Japanin suurin sauna-aiheinen aikakauslehti Sauna Bros puolestaan julkaisi heinäkuussa 30-sivuisen artikkelin mediaryhmän vierailtua Keski-Suomen saunoissa. He vierailivat myös Saunakylässä ja tekivät siitä oman artikkelin: フィンランドサウナ旅③極北の…まさに聖地「スモークサウナの村」 – SAUNA BROS.WEB | サウナブロスウェブ (saunabrosweb.jp)
(artikkeli on japaniksi mutta Googlen käännösohjelma auttaa)
Visit Jyväskylä Regionin tiedote: