Uusi kolmivuotinen sopimuskausi Visit Jyväskylä Regionin (VJR) kanssa jatkuu ensi vuoden alusta lähtien vuosille 2025–2027. Sopimuksen myötä Jämsän kaupunki on mukana Keski-Suomen matkailun yhteisessä DMO-toiminnassa (Destination Management Organization). Yhteistyön taustalla on matkailun organisointi isompiin alueorganisaatioihin, joita Suomessa on jokaisella laajemmalla matkailualueella. Tavoitteena on matkailutoimialan kehittäminen, markkinointi ja edunvalvonta sekä resurssien yhdistäminen valtakunnallisesti tunnetulla ja Visit Finlandin taustoittamalla mallilla.

Teistä moni matkailualan yrittäjä on jo ollut mukana useissa koulutus-, markkinointi- ja kehittämistoimenpiteissä, joita edellinen sopimuskausi on mahdollistanut. Näistä esimerkkinä mm. kotimaan matkailukampanjat, kansainvälinen matkailumarkkinointi, mm. toimittaja- ja vaikuttajavierailut sekä somekampanjat. Kehittämisen painopisteinä on ollut mm. vastuullisuuteen, kansainvälisyyteen ja digitalisaation liittyvät asiat, mm. STF (Sustainable Travel Finland) -laatujärjestelmä.

Matkailu on Himos-Jämsässä yksi strateginen elinvoiman kehittämisen painopiste. VJR:n yhteistyön ohessa kehitämme Jämsän kaupungilla matkailutoimialaa Himos-Jämsän  matkailustrategian ohjaamana. Toteutamme yrityslähtöisiä hankkeita ja matkailuverkoston kehittämistoimenpiteitä, matkailuelinkeinon aluetalouden analytiikkaa sekä tilastointia kehittämistoimenpiteiden taustalle. Luontomatkailun kehittämishankkeet etenevät ja himosjamsa.fi-sivustoa uudistetaan yhä käyttäjälähtöisemmäksi. Matkailumarkkinointia toteutamme imagollisesti sekä kohdennetusti tapahtumissa, eri medioissa, somekampanjoilla, ja edelleen kysytty on myös Himos-Jämsä -esitteemme. Ensi keväänä järjestämme tämän vuoden loppusyksystä siirtyneen matkailun ajankohtaisillan.

 

Tapaamisiin & kuulemisiin!

 

Lisätietoja: Ulla Haggrén, matkailu- ja markkinointijohtaja, ulla.haggren@jamsa.fi

Jaa